Ce acte sunt necesare pentru modificarea codurilor CAEN la II
ToateÎnchiderea unui SRL în România presupune parcurgerea mai multor etape administrative. Procesul poate fi complex, dar urmând pașii corecți, poți evita eventuale întârzieri sau respingerea cererii.
În primul rând este important de reținut că există mai multe moduri prin care un SRL poate fi închis, respectiv:
- prin dizolvare voluntară, hotărâtă de asociați în Adunarea Generală a Asociaților (AGA);
- prin dizolvare judiciară, dispusă de o instanță de judecată în cazurile prevăzute de lege (spre exemplu, ca urmare a intrării în faliment).
Dizolvarea voluntară se poate realiza la rândul său prin lichidare simulată urmată de radiere sau prin lichidare cu numire de lichidator. Dacă dizolvarea prin lichidare simultană implică parcurgerea a doua etape la Registrul Comerțului, lichidarea cu numire de lichidator necesită finalizare a patru etape diferite.
În acest articol vom analiza ipoteza închiderii unui SRL prin dizolvarea și lichidarea cu numire de lichidator.
Etapa I
- cererea de înregistrare;
- decizia asociatului unic sau hotărârea AGA, după caz, privind dizolvarea societății și numirea lichidatorului;
- dovada privind plata tarifului legal de publicare a deciziei asociatului unic sau hotărârii AGA, după caz, în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
Etapa II
Din momentul publicării în Monitorul Oficial a deciziei asociatului unic sau hotărârii AGA, după caz, persoanele care se consideră vătămate de închiderea firmei pot formula opoziție într-un interval de 30 de zile.
În măsura în care nu se formulează nicio opoziție sau opozițiile formulate se resping, se va putea trece la etapa a II-a, urmând a se depune la Registrul Comerțului următoarele documente:
- cererea de înregistrare;
- autorizația eliberată de UNPIR și, după caz, actul de identitate a lichidatorului;
- specimenul de semnătură a lichidatorului.
Etapa III
În etapa a III-a dosarul depus la Registrul Comerțului se va completa cu situația financiară de lichidare și repartizare a activului societății, certificată de către persoanele autorizate.
Etapa IV
În ultima etapă, cea a radierii, se vor depune la Registrul Comerțului următoarele documente:
- cererea de radiere;
- raportul lichidatorului;
- dovada îndeplinirii obligației de calculare, reținere și plată a impozitului pe venit din lichidarea societății.
Concluzie
Închiderea voluntară a unui SRL necesită parcurgerea unor etape administrative care implică dizolvarea, lichidarea și radierea. Dacă firma nu are datorii, procesul este mult simplificat, putând fi urmată procedura de dizolvare și lichidare simultane, iar costurile fiind reduse în mod corespunzător.
Scapă de bătăi de cap! Specialiștii noștri te pot ajuta cu operațiunile la Registrul Comerțului.