https://aisediu.ro/wp-content/uploads/2023/12/logo.svg

scapă de grija sediului social și de preluarea corespondenței

Importanța sediului firmei

Bine de știut

Importanța sediului firmei

Sediul este adresa la care figurează înregistrată firma și este un element esențial pentru existența și funcționarea acesteia. În cazul în care se constată lipsa sediului (spre exemplu, a expirat contractul de închiriere sau comodat) Registrul Comerțului poate iniția, din oficiu, procedura de dizolvare și radiere a firmei. Totodată, expirarea sediului unei firme atrage inactivitatea fiscală a acesteia. 

Sediul apare menționat în toate documentele firmei, inclusiv în facturi și contracte, fiind locul unde se primește corespondența, unde se pot efectua controale de către organele fiscale și în funcție de care se stabilește competența anumitor instituții, organe, autorități (autoritatea fiscală, instanțele de judecată, etc.)

Te întrebi dacă firma poate avea sediul la adresa ai sediu din București dacă tu locuiești în alt județ sau îți desfășori activitatea în alt județ?

Da, firma ta poate avea sediul social (SRL) sau profesional (PFA/II) în București, chiar dacă tu, în calitate de asociat și/sau administrator, locuiești în alt județ sau firma desfășoară activitatea în alt județ.

Acest lucru este posibil pentru că legea nu prevede nicio condiție cu privirea la stabilirea sediului firmei, fiind indiferentă adresa de domiciliu a fondatorilor sau administratorilor și, pe de altă parte, pentru că relația cu organele fiscale se realizează acum exclusiv online. Începând cu anul 2022 toate cererile, declarațiile și documentele fiscale ale firmei se depun, se consultă și se obțin de la organul fiscal online prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV), fiecare firmă din România având obligația de a se înrola în această platformă pusă la dispoziție de ANAF.

Prin urmare, nu există niciun impediment în ceea ce privește stabilirea sediului firmei în București, chiar dacă domiciliul tău se află în alt județ. În plus, optând pentru o adresă din București, firma ta va obține o imagine și o vizibilitate mai bună, figurând în rândul firmelor cu sediul în capitala țării.

Mai mult decât atât, alegerea sediului firmei la adresa ai sediu, și nu la tine acasă, îți garantează confidențialitatea adresei de domiciliu și te scapă în același timp de grija corespondenței.

Doar la ai sediu vei găsi opțiunea de stabilire a sediului pe durată nelimitată, în baza unui abonament lunar. Îți trimitem online contractul de găzduire în cel mult 24 de ore de la primirea solicitării tale, iar tu poți înceta abonamentul când dorești, fără costuri suplimentare.

În plus, ne angajăm să îți trimitem gratuit corespondența, conform condițiilor stabilite în Regulamentul de găzduire, iar dacă vei avea nevoie de operațiuni ce implică deplasări în București, partenerii ai sediu îți stau la dispoziție.