Ce acte sunt necesare pentru modificarea codurilor CAEN la II
ToateCe este cazierul fiscal?
Cazierul fiscal reprezintă un mijloc de evidenţă şi urmărire a respectării disciplinei fiscale, contabile şi financiare de către contribuabili, în care se ţine evidenţa persoanelor fizice, juridice şi a entităţilor fără personalitate juridică care au săvârşit fapte sancţionate de legile fiscale, contabile, vamale şi cele care privesc disciplina financiară.
Cu alte cuvinte, cazierul fiscal cuprinde un istoric al comportamentului contribuabilului în ceea ce privește obligațiile fiscale și este un criteriu important în evaluarea credibilității sau integrității financiare a acestuia.
Ce rol are cazierul fiscal la înființarea firmei?
La înființarea unei firme, indiferent că este vorba despre un SRL sau PFA, pe lângă documentația specifică operațiunii, Registrul Comerțului verifică din oficiul și cazierul fiscal al persoanelor implicate (asociați și administratori), iar în măsura în care constată că în cuprinsul acestuia figurează înscrise mențiuni, poate respinge cererea.
Faptele din cazierul fiscal nu se înscriu cu titlu permanent. În general, acestea se șterg după o anumită perioadă de timp, în funcție de natura faptei și de sancțiunea aplicată.
Când este necesar cazierul fiscal?
Prezentarea certificatului de cazier fiscal este obligatorie în următoarele situații:
- la înființarea societăților, a societăților cooperative, a cooperativelor agricole și a entităților fără personalitate juridică, de către asociați, acționari, membri și reprezentanții legali sau desemnați;
- la solicitarea înscrierii asociațiilor și fundațiilor în Registrul asociațiilor și fundațiilor de către asociații sau membrii fondatori ai acestora, după caz, de către aceștia;
- la autorizarea exercitării unei activități independente de către solicitanți;
- la cesiunea ori înstrăinarea sub orice formă a părților sociale sau a acțiunilor, de către noii asociați, acționari sau membri;
- la numirea de noi reprezentanți legali, precum și la cooptarea de noi asociați, acționari sau membri cu prilejul efectuării majorării de capital social de către noii reprezentanți legali, asociați, acționari sau membri;
- la numirea de noi reprezentanți legali, precum și în cazul cooptării unor noi membri în asociații și fundații, atunci când aceștia dobândesc și calitatea de reprezentanți legali ai persoanei juridice deja înregistrate, de către aceștia;
- în alte cazuri prevăzute de lege.
Persoanele fizice și juridice străine care nu sunt înregistrate fiscal în România nu au obligația să prezinte certificatul de cazier fiscal, fiind suficientă declarația autentică pe propria răspundere a persoanei fizice sau a reprezentantului persoanei juridice, după caz, din care să rezulte că nu au săvârșit fapte și nu s-au aflat în situații de natura celor care se înscriu în evidența cazierului fiscal, precum și că nu sunt înregistrați fiscal în România.
Cum obții un certificat de cazier fiscal?
Dacă înainte de înființarea firmei vrei să verifici conținutul cazierului fiscal trebuie să știi că obținerea acestuia este destul de simplă.
În măsura în care optezi pentru ridicarea de la ghișeu, va fi necesar să completezi un formular tipizat și să prezinți cartea de identitate, iar dacă optezi pentru obținerea acestuia online trebuie să transmiți o solicitare prin Spațiul Privat Virtual (SPV). Solicitarea se transmite prin intermediul Secțiunii „Solicitări / Eliberare documente/ Certificat de cazier fiscal”, prin selectarea CIF/CNP-ului pentru care se dorește eliberarea certificatului şi menţionarea motivului solicitării.
Cazierul fiscal este valabil timp de 30 de zile de la data eliberării și doar în scopul pentru care a fost eliberat.
Scapă de bătăi de cap! Specialiștii noștri te pot ajuta cu operațiunile la Registrul Comerțului.